Finální přípravy před prodejem nemovitosti?

Stejně jako u prodeje vozu, telefonu či jiného předmětu, který nám doposud sloužil jako věrný sluha, tak i u nemovitosti musíme podniknout určité kroky, aby se případný zájemce neotočil zády. Jaké kroky to jsou?

Každý má svou představu ideálního bydlení, většinou si představujeme uklizenou a příjemnou domácnost, popřípadě upravenou zahradu, kde trávíme naše letní chvíle pohody. V České republice se většinou konají prohlídky nemovitostí v době, kdy je prodávající ještě jejím obyvatelem. Tudíž může prodávající první dojem z nemovitosti velmi ovlivnit.

Úklid jako základ.

Než Vám zákazník s makléřem zazvoní na zvonek, snažte se všechny místnosti Vašeho domu či bytu uklidit do reprezentativního stavu. Nejčistějším místem by měla být bezpochyby kuchyně, není nic horšího, když zákazník najde neuklizené nádobí či fleky na ubrusu jídelního stolu.

V obývacím pokoji dávejte pozor na volně ležící předměty, jako je například ovladač či časopisy. V ložnici mějte ustlané postele. Koupelna a toaleta by se měly lesknout čistotou a všemožná kosmetika a hygiena by měly být vyrovnány na jednom místě.

Nebojte se využít kreativitu.

S úklidem souvisí i samotná aranž místností, nebojte se využít představivosti a kreativity, například pěkný obraz či okrasná kytka zapůsobí o mnoho lépe než holé zdi bez emocí.

Na zahradě posekejte trávu, popřípadě shrabejte listí a naaranžujte venkovní nábytek. Vžijte se do zákazníka, ten si stejně jako vy, chce na zahradě zejména odpočinout a neměl by mít pochybnosti.

Není to jen o zraku, důležitá je i čichová složka našeho vnímání. Před návštěvou vyvětrejte, popřípadě použijte jemný druh voňavky. Velmi důležité je i světlo, pokud jsou místnosti tmavé, zkuste docílit určitého prosvětlení. Vyměňte tmavé záclony za světlé, v zimním období nechte rozsvíceno.

Nezakrývejte chyby.

Co je však důležité, nikdy aranží či úklidem nezakrývejte chyby nemovitosti. Není to správné již z podstaty věci a zároveň tyto chyby dříve nebo později vyplují na povrch. Paradoxně nejlepším řešením je na chyby poukázat, získáte si tak důvěru a sympatie nejen realitní kanceláře, ale samotného zákazníka. Férové jednání někdy zastíní i výše zmíněné.

Žádné komentáře.

Nový komentář

GAUTE, A.S.

Telefon: +420 541 213 390, +420 800 194 125

E-mail: gaute@gaute.cz