Jak vypadá (ne)typický den makléře

Když jste realitním agentem, probudíte se, telefonujete, běháte a pak zase telefonujete. Najednou zapadá slunce a vy zjišťujete, že jste zapomněl vytáhnout prádlo z pračky (jak jste slíbil své manželce) a nezkontroloval domácí úkol vaší osmileté dcery. A zase ten telefon…

Každý den je jiný

Za prvé, měl bych zmínit, že neexistuje žádný "typický den" ve světě nemovitostí. Pro mnohé makléře je to ta nejdůležitější věc, proč tuto práci dělají. Pokud máte rádi rozmanitost a opovrhujete rutinou, pak je tato práce pro vás přímo stvořená. Existují však některé typické činnosti, které úspěšný realitní agent dělá pravidelně, ne-li každý den.

Papírovat

Ach, nevím, jestli tohle má někdo doopravdy rád, ale nepopiratelnou pravdou je, že transakce s nemovitostmi s sebou přinášejí velké množství papírování. Příchodem do práce si makléř sedá ke svému stolu s počítačem a většinou řeší již rozjednané projekty. Bohužel, co není na papíře, jakoby nebylo, podepsat smlouvu přes email zkrátka nelze a i ten diář je lepší v papírové formě než v chaoticky barevném Google kalendáři.

Dobrý timing

Být někde včas není jen výsada králů, ale i realitních makléřů. Dobrý makléř zkrátka musí striktně dodržovat svůj „time management“. Prakticky většina dne je o jednání s lidmi, ať už s těmi, co přijdou takzvaně z ulice, ale s již domluvenými klienty. Denně jezdíte na prohlídky nemovitostí, tam každému klientovi dáváte čas, aby nic neuspěchal, a zároveň přemýšlíte, jakým nejrychlejším způsobem sníte svůj oběd (pokud ho tedy vůbec stihnete) a neskončíte s plným pytlíkem z fast foodu.

Vše sledovat

I přes tohle všechno se musíte neustále starat o vaše aktuální zákazníky, sledovat vývoj projektu, kontrolovat, dodržovat termíny a informovat svého klienta. Zkrátka dělat vše pečlivě, zodpovědně a s nadhledem (ten nesmí chybět především), aby prodej či koupě došly do zdárného konce. Pak přichází ta největší odměna – spokojený zákazník. To je ten motor, který vás žene do dalšího skvělého dne s přilepeným telefonem na uchu.

Žádné komentáře.

Nový komentář

GAUTE, A.S.

Telefon: +420 541 213 390, +420 800 194 125

E-mail: gaute@gaute.cz